12th Dec

Povestea foto din episodul cu MINI Cooper S – Oradea și Munții Apuseni

În episodul cu numărul 28 din #masinadefamilie, cel mai atipic dintre ele, în care am avut pe mână un MINI Cooper S, fără copii, aveam să dau de o surpriză foarte plăcută, iar această surpriză se cheamă oraşul Oradea. Imediat zic şi de ce.

Oradea a fost destinaţia noastră, a ăstora mari, „fugiţi” de acasă fără copii, iar locul potrivit pentru o escapadă – deşi destul de departe de casă dar asta a contribuit din plin la farmecul deplasării – a fost Hotelul Continental Forum Oradea, locul unde am petrecut 3 nopţi şi unde ne-am simţit foarte bine. Şi am nimerit foarte bine pentru că la hotel am văzut multe cupluri de diferite vârste şi foarte relaxaţi. Exact asta a fost şi ideea.

Continental Forum Oradea

Continental Forum Oradea este un hotel de 4 stele, cu 168 de camere, cel mai mare hotel din oraş, pe acelaşi „calapod” cu Hotel Continental Forum Sibiu (din punct de vedere mobilier, design interior etc), cel în care am stat astă vară în alt episod din #masinadefamilie, situat în centrul Oradei, pe malul râului Crişul Repede. Această poziţionare este foarte fericită şi ne-a asigurat un view foarte frumos, o panoramă a întregului oraş. Am stat şi la etajul 5 şi am urcat şi pe terasa de la etajul 8, deci doar cu poze vă pot demonstra acest lucru.

Oradea

Pe lângă restaurantul cu o bucătărie foarte bună (am încercat-o şi o recomand), bar şi cofetărie, hotelul are câteva particularităţi şi atracţii ce reprezintă motive serioase să fie un hotel destinaţie, un loc ideal pentru o escapadă în doi, pentru un week-end sau pentru mai multe zile. Cele 2 atracţii sunt piscina în aer liber cu apă geotermală la 35 de grade, cu multiple calităţi curative şi Night Clubul cu cabaret.

Apa geotermală vine de la izvoare la o temperatură de 90 de grade, este răcită până la 60 de grade si apoi pompată treptat în piscină astfel încât să se menţină o temperatură constantă de 35 de grade. Cum e să faci baie în apă caldă sub cerul liber, la o temperatură a aerului de câteva grade sau chiar minus câteva grade sau chiar să ningă în timp ce eşti în piscină? Senzaţional. E o senzaţie unică.

Ca adâncime, piscina are de la 80 de cm până la 2,5 metri si o mărime (suprafaţă) considerabilă, foarte bună şi pentru cei care vor să înoate. Erau şi vreo 4-5 copii care se distrau foarte tare. Recomandarea e ca în sezonul rece, dacă ajungeţi la piscina cu apă geotermală de la Continental Forum Oradea, copii să poarte o cască, să nu îşi ude părul. În rest, distracţia e asigurată. Şi chiar dacă îţi uzi părul, temperatura la nivelul capului este una convenabilă datorită aburilor care se ridică din apă.

Ce e diferit la piscinele cu apă geotermală, este că apa nu e foarte limpede, pare un pic tulbure si are un pic de miros dar nu este deranjant deloc. În schimb, beneficiile apei termale sunt foarte mari pentru cei cu probleme reumatice, probleme legate de oase şi altele. Apele geotermale sunt microbiologic pure şi sunt foarte bogate în săruri minerale, dar şi calciu, magneziu, cupru, zinc sau seleniu.

Night Clubul, cu singura reprezentaţie de cabaret din Oradea, deci o atracţie, în sine, pentru întreg oraşul, este cea de-a doua mare atracţie a hotelului, cu reprezentaţii de marţi şi până duminică si program specific de muzică şi dans (inclusiv de dans la bară), de la 11.30 – 12.30.

Oradea, un oraş incredibil de frumos

Revenind la Oradea, aşa cum spuneam, oraşul este străbătut de râul Crişul Repede a cărui albie a fost reconstruită dar vegetaţia a fost păstrată, de-a lungul râului fiind sălcii şi goruni, un lucru de apreciat, mai ales că gorunii cresc foarte greu. De asemenea, podurile peste Crişul Repede au fost refăcute, iar unele dintre ele, spre centru, sunt şi foarte interesant luminate.

Cetatea Oradea este unul dintre principalele puncte de vizitat din oraş, cu pereţii cetăţii în formă de stea unde fiecare colţ reprezintă câte un bastion şi teatrul de vară în amfiteatru. De asemenea, centrul vechi, clădiri precum Turnul Primăriei, Piaţa Unirii, pietonala şi dealul Ciuperca, care asigură o altă panoramă interesantă asupra oraşului, sunt puncte pe care nu trebuie să le ratezi în Oradea.

Toate aceste obiective, alături de albia râului Crişul Repede şi toate clădirile de patrimoniu din Centrul Oradei, au fost refăcute, reconstruite şi restaurate cu fonduri europene, în ultimii 2-3 ani, păstrându-se arhitectura originală până în cele mai mici detalii. De altfel, judeţul Bihor are o rată de absorbţie şi de implementare a fondurilor europene de cca 98%, cea mai mare din România.

Şi se vede, chiar se vede. Centrul Oradei seamăna foarte bine cu oraşe precum Praga, Viena sau Budapesta. Ai, pentru scurt timp, senzaţia că nu eşti în România şi mă bucur că am avut ideea să vizităm oraşul.

Ca exemplu, iată două clădiri restaurate, din Piaţa Unirii:

Sediul Social al companiei RCS & RDS:

img-2827-copy

şi Catedrala Adormirea Maicii Domnului sau Biserica cu Lună:

img-2821-copy

A fost denumită Biserica cu Lună datorită unui mecanism unic în Europa, aflat pe turla bisericii, care are menirea de a pune în mișcare o sferă cu diametrul de 1 m, de forma lunii, vopsită jumătate în negru, jumătate în auriu. Această sferă se deplasează după mișcarea de rotație a Lunii în jurul Pământului și arată, prin rotirea sa, toate fazele Lunii (Wikipedia).

Apropos de apropierea de centrul Europei, este foarte convenabil pentru orădeni să ajungă – doar pe autostrăzi – în 2,5 ore la Budapesta, în 4,5 ore la Viena sau în 6 ore pe coasta dalmată, în Croaţia etc. Au scăpat de teroarea unui drum de 8 ore prin România fără autostrăzi, doar până la graniţă. Ei sunt la graniţă.

Pe lângă asta, multe dintre business-urile importante nu mai ajung la Bucureşti, ci se opresc aici, la Oradea, la Timişoara, Arad sau Cluj-Napoca. Foarte logic. Şi se vede cu ochiul liber că aceste oraşe au altă faţă, au alt tonus, iar lucrurile par că se îndreaptă spre o normalitate de care era nevoie.

Ce poţi face pe lângă Oradea?

Noi am mers prin Băile Felix care, parţial, arată uşor deprimant, o parte dintre hoteluri nefiind încă reabilitate şi aratând ca pe timpul comunismului. O amestecătură între nou şi vechi dar nu foarte legată. Dar toate au o chestiune în comun: băile geotermale, o zonă plină de astfel de izvoare, o atracţie pentru turiştii din toată ţara şi nu numai.

Apoi, am mers în Parcul Natural Apuseni. Pentru prima oară. De când vorbim noi să mergem în Munţii Apuseni…De mers, neapărat, la Cabana Padiş şi la Cetăţile Ponorului. Din păcate, noi nu am ajuns până sus la aceste 2 destinaţii extraordinar de frumoase, din cauza drumului acoperit cu gheaţă. Am urcat pe serpentine până la un moment dat dar ne-am oprit cu 9 km înainte de cabana Padiş, pentru că drumul era plin de zăpadă îngheţată, iar fără o maşină cu tracţiune integrală nu ne-am încumetat. Eram, totuşi, cu un MINI. Vara cred că e de vis…

O să revenim la Padiş, cu siguranţă. De la Oradea, pe drumul către Deva, am făcut stânga spre Parcul Natural Apuseni, în localitatea Sudrigiu, spre Pietroasa. De la Pietroasa, drumul începe să urce şi să şerpuiască. E un drum nou, cu parapeţi dubli şi cu o lăţime normală. Atât doar că noi ne-am oprit, la un moment dat, la câţiva kilometri de Paradis, din cauza zăpezii îngheţate de pe carosabil şi nu am vrut să riscăm.

În altă zi, am ajuns, în premieră, în judeţul Zalău, în localităţile Nuşfalău şi Marghita, traversând nişte munţi în care este localitatea Pădurea Neagră, un drum destul de spectaculos.

La întoarcere spre casă, am luat-o din Oradea spre Cluj-Napoca, iar de la Gilău la Turda am mers pe bucata de 50 de km de autostradă, parte din autostrada A3 (Bucureşti – Ploieşti- Braşov – Tg Mureş – Cluj-Napoca – Oradea – Borş), una dintre cele mai spectaculase bucăţi de autostradă din România. Mai fusesem o singură dată pe aici dar nu mai ştiam. Mie mi se pare că e un drum foarte frumos.

Ne puteţi urmări pe Facebook şi Instagram.

Proiectul #masinadefamilie tocmai a câştigat locul 2 la Webstock Awards, cel mai mare eveniment de Social Media din România, la categoria Blogger’s Projects. Episodul 28 din #masinadefamilie a fost susţinut de către Kooperativa 2.0 (suport Social Media), MINI Romania şi Hotel Continental Forum Oradea.

Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te prin e-mail la postările mele de pe acest blog!